|
İSTANBUL – Çikolatada polifenol ve içeriğindeki prosiyanidin, epikateşin, kateşin gibi antioksidan bileşimlerin bulunduğunu belirten Amerikan Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü Sorumlusu Diyetisyen Ayşe Korkmaz, “Meyve, sebze, şarap ve yeşil çaya kıyasla, çikolata ve kakaonun çok daha fazla polifenol içerdiği saptanmıştır” diyor. Polifenollerin antioksidan özelliğe sahip bileşikler olduğunu hatırlatan Korkmaz, çakoolatanın içerdiği maddelerin vücut üzerinde nasıl etkili olduğunu şöyle anlatıyor: “Yapılan son çalışmalarda çikolatanın, sağlığı koruyan ‘flavonoid’leri bol miktarda içerdiği tespit edilmiştir. Çikolatada bulunan flavonoidler (flavanoller ve prosiyanidinler) yeşil çay ve üzüm flavonoidleri gibi antioksidan savunma gücüne büyük katkı sağlamaktadır. Antioksidan kapasitesinin artması, kalp ve damar hasarlarından korunmada olumlu etkiler sağlamaktadır. KALP-DAMAR SAĞLIĞINI OLUMLU ETKİLİYOR Diyetisyen Ayşe Korkmaz’a göre, kadiyovasküler hastalıklar ve kanserin önlenmesine yardımcı olduğu için bitter çikolatayı kontrollü tüketmek gerekiyor. Ancak Korkmaz, bitter de olsa çikolatanın içeriğindeki yağ ve şekerin unutulmamasını öneriyor. “Polifenol, kardiyovasküler hastalıkların önlenmesinde de etki göstermektedir. Kakao polifenolü, kanın incelmesine yardımcı olup, pıhtılaşmayı engellediği için kalp krizi ve felç riskini azaltmaktadır. Ayrıca yapılan çalışmalar, kakao polifenolünün aynı zamanda bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesinde de etkin rol oynadığını ortaya koymuştur. California Üniversitesi tarafından düzenlenen bir araştırmada, gönüllü deneklerden ilk aşamada aç karnına, ikinci aşamada kakao içtikten sonra kan örnekleri alınmıştır. Kakao içtikten sonra alınan kan örneklerinde, kanın pıhtılaşmasında ve kalp hastalıklarının oluşumunda önemli rol oynayan trombositlerin etkinliğinin azaldığı görülmüştür. Yapılan bir diğer araştırmaya göre 50 gramlık bir çikolata bir kadeh kırmızı şarap içinde bulunan antioksidanlara eşdeğerde kimyasal madde içerdiği belirtilmiştir. Bir başka deyişle çikolatanın kalp krizi ya da beyin kanamasını önlemesi olasıdır. GEVŞETİR, RAHATLATIR, MUTLULUK VERİR Günde 40 gram bitter çikolata (yüzde 70 kakao içeren) tüketimi, vücuda önemli miktarda polifenol sağlayabilir ve böylece kadiyovasküler hastalıklar ve kanserin önlenmesine yardımcı olabilir. Aralarda yenilen atıştırmalıkların, şeker tüketiminin verdiği keyif nedeniyle insanların beslenme alışkanlıklarının her zaman bir parçası olacağını kabul edersek, bu alışkanlığın hiçbir besin değeri olmayan boş, şekerli abur cuburlar yerine bitter çikolata ile değiştirilmesi kronik hastalıkların önlenmesine önemli ölçüde katkı sağlayabileceği söylenebilir. İÇİNDEKİ YAĞI VE ŞEKERİ UNUTMAYIN
Bu yazı
Pazar, 09 Mayıs 2010, 17:06 tarihinde
Sağlıklı beslenme kategorisi altında yayımlandı.
Bu yazıya yapılacak yorumlardan haberdar olmak için RSS 2.0 beslemesini kullanabilirsiniz.
Yorum yapabilirsiniz, veya kendi sitenizden geri izleme yapabilirsiniz.
|
|


YORUM YAZ
Favorilerinize ekleyin!
Kalsiyum, fosfor, magnezyum, demir, çinko ve bakır gibi mineraller içeren çikolata, kanser ve kalp hastalıklarından korunmada olumlu etkiye sahip.